Gaat u verhuizen? Geef uw verhuizing dan door aan de gemeente waar u gaat wonen. Dit doet u 5 dagen na of maximaal 28 dagen voor de verhuisdatum. Dus ook als u binnen de gemeente van adres verandert. U kunt iemand machtigen om dit voor u te doen.

Verhuist u binnen de gemeente? Of komt u vanuit een andere gemeente? Dan meldt u dat binnen 5 dagen na de verhuizing.

Online verhuizing doorgeven

Of download het formulier aangifte van verhuizing (pdf, 207 kB).

U kunt uw adreswijziging ook persoonlijk melden bij de balie van het stadskantoor. Dat kan alleen op afspraak. U kunt direct online een afspraak maken. U kunt ook bellen met tel. (0118) 67 50 00.

Verhuizen naar het buitenland

Verhuist u voor minimaal 8 maanden naar het buitenland? Geef uw verhuizing naar het buitenland door aan de gemeente. Dit doet u binnen 5 dagen voor uw vertrek bij de gemeente. De gemeente geeft uw verhuizing naar het buitenland automatisch door aan andere overheidsinstanties.

Meesturen of meenemen

  • Geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs, Nederlandse identiteitskaart of verblijfsvergunning)
  • Als u bij iemand gaat inwonen: verklaring toestemming hoofdbewoner (pdf, 17 kB)
  • Als u een huis koopt of gaat huren: koop-of huurcontract (getekende versie)
  • Als u een kamer huurt: huurcontract (getekende versie)

Registration from abroad

It is not possible to complete a registration into the municipality online if you are coming from abroad or if you are not registered in The Netherlands. You will need to make an appointment at the municipal office to personally register. You can make an appointment by phone +31 118 67 50 00.

Inschrijven vanuit het buitenland

Wilt u zich laten inschrijven vanuit het buitenland? Of staat u niet ingeschreven in Nederland? Meldt u zich dan persoonlijk aan de balie van het stadskantoor. Dat kan alleen op afspraak. Bel hiervoor met tel. (0118) 67 50 00.

Verhuizen naar een andere gemeente

Verhuist u naar een andere gemeente? Dan meldt u dat bij uw nieuwe gemeente.

Wie kan de verhuizing doorgeven?

  • Iedereen van 16 jaar of ouder voor zichzelf;
  • Echtgenoten en geregistreerde partners voor elkaar, als u op hetzelfde adres woont;
  • Ouder voor een inwonend kind;
  • Meerderjarig kind voor ouder(s), als u op hetzelfde adres woont;
  • Curatoren doen aangifte voor onder curatele gestelden. Dit kan helaas niet online doorgegeven worden. De curator kan dit schriftelijk of aan de balie doorgeven.

Wie krijgt mijn gegevens?

De gemeente geeft uw verhuizing door aan alle instanties die deze gegevens nodig hebben voor de uitvoering van hun wettelijke taak. Hierbij kunt u denken aan de Belastingdienst, de RDW en de Sociale verzekeringsbank (SVB).

Op de website van de Rijksoverheid kunt u meer instanties opzoeken die uw gegevens krijgen.

Briefadres

Heeft u geen vast woonadres of verblijft u in een instelling? Dan kunt u zich inschrijven op een briefadres.