Moet u bewijzen dat de handtekening op een document echt van u is? Dan kunt u uw handtekening laten legaliseren.

Afspraak maken legalisatie(externe link)

U zet ter plekke, in het bijzijn van de gemeenteambtenaar, uw handtekening op het document. De ambtenaar bevestigt met een stempel op het document dat het uw handtekening is.

Om een kopie te legaliseren, gaat u naar de gemeente en neemt u het originele document en een duidelijke kopie mee. De ambtenaar vergelijkt het origineel met de kopie en bevestigt met een stempel op de kopie dat het een kopie conform het origineel is.

Kosten legaliseren handtekening

De kosten voor het legaliseren van een handtekening of document bedragen in 2024 € 3,40.

Afspraak legaliseren handtekening

U kunt het legaliseren van een handtekening ook persoonlijk bij het stadskantoor regelen. U kunt het stadskantoor alleen op afspraak bezoeken. U kunt direct online een afspraak maken(externe link). Ook kunt u telefonisch een afspraak maken, tel. 0118 67 50 00.

U neemt mee:

  • In het geval van legalisatie van uw handtekening: het document waarop u de handtekening wilt plaatsen en laten legaliseren;
  • In geval van legalisatie van een kopie: het originele document en een duidelijke kopie;
  • Een geldig legitimatiebewijs waarop uw handtekening staat;
  • Geld: de legalisatie moet u met pin of contant betalen.