Heeft u het vermoeden dat iemand nog op uw adres ingeschreven staat, terwijl deze daar niet meer woont? Dan kunt u een adresonderzoek aanvragen bij de gemeente.

Afspraak maken adresonderzoek (link naar externe website)

Ook als u werkt bij een instantie die gebruikmaakt van adresgegevens uit de basisregistratie personen en u twijfelt over de juistheid van deze gegevens, kunt u een adresonderzoek aanvragen.

Na afloop van het onderzoek kan de gemeente twee dingen doen, namelijk de persoon of personen in kwestie:

  • inschrijven op een nieuw adres;
  • uitschrijven uit de basisregistratie personen. Dit kan gevolgen hebben voor het recht op voorzieningen van de overheid.

Aanvraag adresonderzoek

U kunt het stadskantoor alleen op afspraak bezoeken. U kunt direct online een afspraak maken. Ook kunt u telefonisch een afspraak maken, tel. 0118 67 50 00.

U neemt mee:

  • Een geldig legitimatiebewijs (paspoort, rijbewijs, Nederlandse identiteitskaart of vreemdelingendocument);
  • Wanneer u eigenaar bent van het pand: een bewijs van eigendom.