Legalisatie handtekening / document

Moet u bewijzen dat de handtekening op een document echt van u is? Dan kunt u uw handtekening laten legaliseren. U zet ter plekke, in het bijzijn van de gemeenteambtenaar, uw handtekening op het document. De ambtenaar bevestigt met een stempel op het document dat het uw handtekening is.

Om een kopie te legaliseren, gaat u naar de gemeente en neemt u het originele document en een duidelijke kopie mee. De ambtenaar vergelijkt het origineel met de kopie en bevestigt met een stempel op de kopie dat het een kopie conform het origineel is.

Kosten

De kosten voor het legaliseren van een handtekening of document bedragen in 2020 € 3,10.

Aanvraag

Vanwege de landelijke maatregelen rond het coronavirus werkt de gemeente tijdelijk alleen via telefonische afspraak, tel. (0118) 67 50 00. Reeds gemaakte afspraken gaan zonder tegenbericht gewoon door. Online afspraak maken is even niet meer mogelijk. In telefonisch overleg wordt gekeken of een afspraak noodzakelijk is of dat er een andere oplossing mogelijk is. U kunt natuurlijk ook gebruik maken van onze online dienstverlening. Heeft u last van een verkoudheid, hoesten of koorts? Dan vragen wij u niet naar het stadskantoor te komen.

U neemt mee:

  • In het geval van legalisatie van uw handtekening: het document waarop u de handtekening wilt plaatsen en laten legaliseren;
  • In geval van legalisatie van een kopie: het originele document en een duidelijke kopie;
  • Een geldig legitimatiebewijs waarop uw handtekening staat;
  • Geld: de legalisatie moet u met pin of contant betalen.