Legalisatie handtekening / document

Moet u bewijzen dat de handtekening op een document echt van u is? Dan kunt u uw handtekening laten legaliseren. U zet ter plekke, in het bijzijn van de gemeenteambtenaar, uw handtekening op het document. De ambtenaar bevestigt met een stempel op het document dat het uw handtekening is.

Om een kopie te legaliseren, gaat u naar de gemeente en neemt u het originele document en een duidelijke kopie mee. De ambtenaar vergelijkt het origineel met de kopie en bevestigt met een stempel op de kopie dat het een kopie conform het origineel is.

Kosten

De kosten voor het legaliseren van een handtekening of document bedragen in 2020 € 3,10.

Aanvraag

U kunt het stadskantoor alleen op afspraak bezoeken. U kunt direct online een afspraak maken. Ook kunt u telefonisch een afspraak maken, tel. (0118) 67 50 00.

U neemt mee:

  • In het geval van legalisatie van uw handtekening: het document waarop u de handtekening wilt plaatsen en laten legaliseren;
  • In geval van legalisatie van een kopie: het originele document en een duidelijke kopie;
  • Een geldig legitimatiebewijs waarop uw handtekening staat;
  • Geld: de legalisatie moet u met pin of contant betalen.