Snel ter zake? Afspraak maken!

Vanaf 1 februari kunnen inwoners van de gemeente Middelburg naast de vrije inloop, ook een afspraak maken om hun gemeentezaken te regelen. Inwoners kunnen via de website zelf een afspraak inplannen of bellen om een afspraak te maken.

Inwoners kunnen een afspraak inplannen als ze iets willen regelen dat met belastingen te maken heeft, of met ‘publiekszaken’ zoals het aanvragen van een paspoort. Wie een afspraak wil maken in verband met vergunningen of handhaving, kan beter even bellen. Dat gebeurt nu meestal ook al. Door vooraf telefonisch goed de afspraak voor te bereiden, is er minder tijd nodig aan de balie.

Naast het werken op afspraak, blijft het mogelijk om zonder afspraak binnen te lopen. Op afspraak kunnen inwoners op doordeweekse dagen terecht van 9.00 uur tot 12.00 uur en van 13.00 uur tot 16.00 uur. Zonder afspraak is iedereen welkom van 8.30 tot 16.30 uur. Op donderdag zelfs tot 20.00 uur. Een afspraak inplannen kan via www.middelburg.nl/afspraak of telefoonnummer 14 0118.

Het ‘werken op afspraak’ komt voort uit de aangepaste visie op dienstverlening die in 2017 is vastgesteld door de raad.