Digitale aanslag via berichtenbox MijnOverheid

Vanaf dit najaar zijn alle gemeente van de Samenwerking belastingen Walcheren en Schouwen-Duiveland aangesloten op Berichtenbox van MijnOverheid. Waren Veere en Schouwen-Duiveland al eerder aangesloten, per 1 oktober 2016 geldt dat ook voor Middelburg en later dit najaar volgt de gemeente Vlissingen.

 

 

 

Wat is Berichtenbox van MijnOverheid?

Berichtenbox is kortgezegd de digitale brievenbus voor post van de overheid. Als u zich aanmeld voor Berichtenbox, dan krijgt u een persoonlijke digitale brievenbus waarin u post van de overheid kunt ontvangen. Zo langzamerhand sluiten steeds meer overheidsdiensten op Berichtenbox aan.
Als u zich heeft aangesloten bij Berichtenbox, dan sturen de overheden die u daarvoor toestemming geeft, hun post naar u via Berichtenbox. U ontvangt dan een bericht in uw e-mail dat er post voor u klaar staat in de box. U kunt dan in Berichtenbox inloggen met uw DigiD-code en deze post lezen en afhandelen. Meer informatie en aanmelden Berichtenbox van MijnOverheid.

Wat merkt u van deze aansluiting van uw gemeente?

Zo lang u niet bent aangemeld bij Berichtenbox of wel bent aangemeld maar niet heeft aangevinkt dat wij u via Berichtenbox post mogen sturen, verandert er voor u helemaal niks. U ontvangt onze brieven en onze belastingaanslag dan gewoon via de post. Als u wel heeft aangevinkt dat uw gemeente de post digitaal naar u mag verzenden, ontvangt u de post van Samenwerking belastingen Walcheren en Schouwen-Duiveland voortaan digitaal via Berichtenbox. Voor de aanslag van 2017 lukt ons dat nog als u dat voor 6 januari 2017 doet, dan sturen wij u de gemeentelijke belastingaanslag van 2017 via Berichtenbox toe. Doet u dat na 6 januari, dan kan het zijn dat we de bestanden al verwerkt hebben en u de aanslag van 2017 toch nog een keer op papier ontvangt.

Krijgt iedereen een digitale aanslag?

Nee, alleen de mensen die zich voor de eerste week van januari 2017 hebben aangemeld en een vinkje hebben gezet bij hun gemeente, ontvangen de aanslag van 2017 digitaal. Doet u dat na 6 januari, dan kan het zijn dat we de bestanden al verwerkt hebben en u de aanslag van 2017 toch nog een keer op papier ontvangt.

Per wanneer krijg ik dan een digitale aanslag?

U krijgt vanaf 2017 de aanslag digitaal als u zich heeft aangemeld voor Berichtenbox van MijnOverheid. Als u zich niet heeft aangemeld, krijgt u de aanslag op papier. U kunt zich nu al aanmelden voor de Berichtenbox van MijnOverheid en u kunt de gemeenten Veere, Schouwen-Duiveland en Middelburg al aanvinken. Vanaf 1 november of 1 december kan ook de gemeente Vlissingen worden aangevinkt. U ontvangt de post van belastingen dan digitaal vanaf 1 januari 2017. Tot die datum ontvangt u onze berichten nog per post.

Krijg ik ook andere post van de gemeente via Berichtenbox?

Samenwerking belastingen Walcheren en Schouwen-Duiveland gaat per 1 januari 2016 post digitaal versturen naar die mensen die zich daar voor aanmelden. Iedere gemeente uit het samenwerkingsverband bepaald voor zichzelf of ze meer gemeentelijke post gaan versturen via Berichtenbox. Kijkt u hiervoor op de website van uw eigen gemeente: Veere, Vlissingen, Schouwen-Duiveland of klik hier voor meer informatie over Berichtenbox Middelburg.

Meer informatie