Klantbeloften

Gemeente Middelburg gaat met u op zoek naar de 'ja'.

Visie van Middelburg

  • Middelburg is actief gericht op dienstverlening
  • Middelburg zoekt en stimuleert de gezamenlijke verantwoordelijkheid.

Houding en gedrag medewerkers in het algemeen

  • Wij gaan samen met bewoners, ondernemers, klanten op zoek naar de ‘ja’. Dat betekent niet dat we nooit ‘nee’ zeggen. Dat betekent wel dat wij begrip tonen, meedenken en op zoek gaan naar mogelijkheden of oplossingen en dat wij alleen een goed gemotiveerd ‘nee’ zeggen.
  • Wij staan mensen vriendelijk en professioneel te woord. Wij bieden waar mogelijk direct hulp en antwoord en als de behandeling van de vraag wat meer tijd kost, zorgen wij dat de klant op de hoogte blijft van de voortgang en dat we het antwoord leveren wanneer we beloofd hebben.

Wat betekent dat?

  • Als u ons belt, hoeft u bij het doorverbinden niet opnieuw uw verhaal te vertellen. Als degene die u wilt spreken er niet is, krijgt u een collega aan de lijn, of zorgen wij dat u wordt teruggebeld.
  • Als u ons e-mailt of een brief stuurt, krijgt u binnen drie dagen een reactie van ons. In de reactie staat het antwoord of er staat in wanneer u het antwoord van ons krijgt.
  • Als u ons via facebook of twitter een vraag stelt, proberen wij dezelfde dag nog te reageren of we melden u wanneer u van ons een antwoord kunt verwachten.
  • Wij reageren niet op beledigende of provocerende berichten of op berichten die niet herleidbaar zijn.

Kijkt u voor meer informatie over onze dienstverlening en burgerparticipatie op Wijken en dorpen